امروز در TOPMQL شما را با یک استراتژی معاملاتی دیگر آشنا می‌کنیم. این سیستم بر اساس فیبو ناچی می‌باشد و طراحی و تالیف آن بر عهده استاد گرانقدر جناب امیر علیخانی بوده است.

آشنایی با تاریخچه فیبوناچی

لئوناردو فیبوناچی ریاضیدان قرن ۱۲ میلادی در ایتالیا متولد شد و بزرگترین اثر وی کشف اعدادی طلایی از روی حل مساله ازدیاد تعداد خرگوش ها بود اعداد طلایی کشف شده توسط این دانشمند را به احترامش اعداد فیبوناچی می نامند دنباله فیبوناچی با صفر و یک شروع می شود و هر عدد مجموع دو عدد قبلی می باشد … ۱-۱ -۲ -۳-۵-۸-۱۳ – ۲۱ – ۳۴-۵۵-۸۹ – ۱۴۴ – ۲۳۳ -۳۷۷ تا به حال هماهنگی های زیادی بین روابط این اعداد و قوانین طبیعت دیده شده است نسبت های فیبوناچی در همه جا دیده می شوند، از فاصله حرکت سیاره ها به دور ستارگان تا فاصله حرکت الکترون ها به دور هسته اتم. این اعداد نسبته ایی با یکدیگر دارند که در علم اقتصاد نیز کاربرد دارد در زیر به بعضی قواعد این اعداد می پردازیم.

فیبوناچی retracement

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند در یک روند صعودی درصدهای تصحیح بازگشت روند در جهت روند صعودی قبل، به ترتیب در صدهای ۲۳٫۶ – ۳۸۰۲ – ۵۰ – ۶۱۰۸ و ۱۰۰ درصد می تواند باشد.

برای رسم فیبوناچی رتریسمنت باید طبق تصویر بالا برای روند های صعودی از سوینگ لو به سوینگ های فیبوناچی را رسم میکنیم. همچنین در روند های نزولی برای رسم فیبوناچی رتریسمنت از سوینگ های به سوینگ لو فیبوناچی را رسم میکنیم

استراتژی فیبوناچی اقای علیخانی

در این استراتژی ما از فیبو اصلاحی استفاده میکنیم و روی چارت فيبو مورد نظر روی هر قسمتی که نیاز داریم قرار میدهیم.

سپس به حرکت های قیمت توجه میکنیم و اگر قیمت نصف هر لول را توانست طی کند و قیمت برگشت ما در برگشت قیمت اوردر خود را قرار میدهیم. مانند تصویر زیر:

در تصویر بالا مشاهده میکنید که قیمت در کانال 61 هست و قبل از اینکه لول 61 تاچ شود قیمت برگشته و در برگشت قیمت ما یک معامله فروش (sell) باز میکنیم بدلیل اینکه هرگاه قیمت نصف یک لول را طی کند و برگردد قیمت حتما باید اول بعدی را تاچ کند.

برای درک بهتر به تصویر زیر دقت کنید.

در تصویر بالا دایره های قرمز رنگ مناطقی هست که قیمت نصف کانال 38 فیبو را طی کرده و سپس برگشت قیمت داشتیم.فلشهای قرمز رنگ نیز نقاطی هستند که ما میتوانستیم معاملات فروش خود را باز کنیم.

  • در این سیستم حد سود خط لول فیبو بعدی ما میباشد.
  • حد ضرر لول 0 فیبو رتریسمنت ما میباشد.

درصورت تمایل تبدیل به اکسپرت یا اندیکاتور هشدار دهنده شدن استراتژی هابه ایدی تلگرام زیر پیام دهید @TopMqlAdmin

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *