با باختھا کنار آمدن کلید اصلی ترید موفقیت آمیز است.

پیشتر به شما ھشدار داده شده است. “قسمتی از برد نھایی ,باختھای مقطعی است”.”اگر در ٥٥ %از معاملات خود برنده باشید, دست آخربرنده از بازی بیرون خواھید آمد”.ما میلیون ھا بار این جملات را شنیده ایم و خوانده ایم.
در ھر سیستم ترید ما ترید ھای بازنده را ھمچون تریدھای برنده تجربه خواھیم کرد. ما این را میدانیم.
پس چرا با گذشت زمان با چند ترید بازنده دچار شک می شویم؟
وقتی خوب درباره این مسئله فکر میکنید متوجه میشوید , بعد از چند ترید برنده, ما تحریک می شویم و بدنبال دلیلی برای ترید بعدی می گردیم. ما در اوج قرار داریم و عاشق این لحظات می شویم. بله ما در بالای جھان ایستاده ایم.کلمات ” نابغه ” و ” تریدر حرفه ای “کاملا مناسب ماست.
در مقابل, باچند ترید بازنده ما از ترید بعدی می ترسیم و بدنبال دلیلی برای سرپیچی از سیستم خود می گردیم.
ما سراپا شک میشویم و کلمات” قمارباز “و ” بازنده “بخوبی ما را توصیف می کند.
خب دلیل این امر چیست؟
دلیل این امر این است که شما نتایج تریدھای خود را , بازتابی از شخصیت خود می بینید.
و این منجر به نابودی واقعی تریدرھای بازنده خواھد شد.

ارزیابی ھای منفی شخصی شما , احساسات شما را از کنترل خارج کرده و شما را از سیستم تست شده خود گمراه می کند…..ودرنتیجه …… شما برای تنبیه شدن ترید می کنید. ( نویسنده از استعاره تنبیه ژاپنی استفاده کرده )ببینید. شما میباید ذھن خود را توسعه دھید (و کاملا درک کنید) که شما یک تریدر برنده ھستیدحتی اگر چندین و چند ترید بازنده وبرنده را تجربه کنید.
تصویرسازی شما از یک تریدر موفق , باعث می شود که به آرامی از روی تریدھای بازنده سر خورده و حاضر و آمادهء در کمین تریدھای برنده باشید.
بیشتر تریدرھای تازه کار و متوسط , کاری در قبال تناسب ذھنی در ترید نمی کنند. انھا مایلند که ھزاران دلار بر روی سیستم ھای”ھولی گریل “ھزینه کنند و در سمینارھای خارج شھر شرکت کنند در حالیکه تناسب ذھنی را کاملا نادیده می گیرند.
شما میباید به ھمان سختی که بر روی سیستم خود تمرین میکنید بر روی تناسب فکری خود نیز تمرین کنید.بعنوان بروکر/ تریدر/ مشاور ترید , در طول ٢١ سال, حدودا بیش از ٥٠ سیستم ترید پولساز دیده ام. بشرط آنکه شما توانایی ذھنی واحساسی اجرای آن را داشته باشید.
شما نیاز دارید که سیستمی را بیابید که مناسب شخصیت شما است. آن را بک تست (و فوروارد تست) کنید. پولی برای تریدسیستم تھیه کنید و به پیش بروید.
کلمه” به پیش رفتن “بدون توانایی ذھنی برای تمیز دادن درست از نادرست, امکان پذیر نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *